PU_FPE (9)

BAKALÁŘSKÉ STUDIJNÍ PROGRAMY

Katedra historie nabízí dva bakalářské studijní programy:
Historie se zaměřením na vzdělávání (Bc.)
Občanská výchova se zaměřením na vzdělávání (Bc.)

HISTORIE se zaměřením na vzdělávání

POPIS

Při studiu tohoto programu si osvojíte základní otázky českých a obecných dějin, pomocných věd historických, historiografie a regionálních dějin. Zorientujete se v možnostech odborné a organizační práce v institucích a na pracovištích s orientací na historii.

CO SE NAUČÍTE

Dokážete charakterizovat jednotlivé etapy národních a obecných dějin z hlediska politického vývoje, kulturně-uměleckých hnutí a směrů a také z hlediska vývoje vědy a výrobních technologií. Prokážete znalost dílčích historických témat národních a obecných dějin na základě vnější i vnitřní analýzy, strukturujete historické děje v jejich dobových a logických souvislostech. Pochopíte hlavní směry české a světové historiografie.

JAK SE UPLATNÍTE

Po úspěšném dokončení bakalářského programu budete velmi dobře připraveni ke studiu navazujícího magisterského studijního programu Učitelství dějepisu pro základní školy, získáte však i kompetence k zastávání různých pozic ve státní správě a nejrůznějších institucích.

Forma studia: prezenční

Délka studia: 3 roky

Občanská výchova se zaměřením na vzdělávání

POPIS

Absolvováním programu Občanská výchova se zaměřením na vzdělávání absolvent získá nezbytný základ (výchozí stupeň) pro vstup do navazujícího magisterského stupně studia učitelství, ideálně Učitelství občanské výchovy pro základní školy a Učitelství občanské výchovy pro střední školy. Budete se zabývat filozofií, sociologií, politologií, právy, ekonomií, ekologií, psychologií, antropologií a etikou.

CO SE NAUČÍTE

Absolventi prokazují znalosti z oborů, jež tvoří základ občanské vzdělanosti. Mají základní poznatky z oblasti filozofie, sociologie, politologie, práva, ekonomie, ekologie, psychologie, antropologie, etiky. Jsou schopni zhodnotit své komunikační dovednosti, shromažďovat a kriticky analyzovat informace v týmu, formulovat argumenty a veřejně prezentovat týmovou práci. Mají kompetence v jednom ze světových jazyků na úrovni B2. Umí správně přistupovat k výuce s prvky informačních technologií. Mají schopnost zhodnotit své studijní výsledky a dispozice v souvislosti s volbou dalšího kurikulárního vývoje.

JAK SE UPLATNÍTE

Absolventi se uplatní zejména ve veřejné správě, sociální péči, probační službě, knihovnictví, v oblasti kultury, v nakladatelstvích, v editorských činnostech, ve volnočasových aktivitách, v médiích, politické sféře. Absolvováním disciplín pedagogicko-psychologických a obecnědidaktických získá absolvent základy pro rozvíjení kompetencí nezbytných pro kvalifikaci učitele, a vytvoří si tak předpoklady pro vstup do navazujících studijních programů vedoucích k získání plné učitelské kvalifikace.

Forma studia: prezenční

Délka studia: 3 roky