Studijní opory

Ani výuka nejstarší historie (o té moderní ani nemluvě) se neobejde bez moderních výukových pomůcek a studjních opor. Koneckonců jsou všestranně výhodné: jak pro učitele, kteří mohou zcela konkrétně zadat a následně vyžadovat prostudování či zpracování zcela určitých materiálů, tak především pro studenty, kteří najdou (téměř) vše pro své studimu na jednom místě.Pro studenty všech kategorií a skupin připravili učitelé Katedry historie velkou řadu kursů v systému Couresware, pro studenty kombinovaného či jinak nekontaktního studia jsou přpraveny e-learningové kursy v systému Moodle. Závěrem drobná rada pro uživatele: vždy je vhodné být přihlášen. Pro e-learning je to dokonce nutné, pro CW toliko důrazně doporučené. Svět elektronické výuky Vás očekává. Račte vstoupit: zde Courseware  / tam E-learning.

Kombinované studium

CÍLE: Forma náslechové praxe zatím nestaví před studenty nijak zásadní úkoly ve smyslu vlastní usilovné přípravy a následné realizace výuky. Kurz je orientován především na analytické pozorování. Pozornost studenti soustředí na:

  • sledování a hodnocení vyučovacích a učebních metod, a to především s ohledem na aktivizační a moderní přístup,
  • sledování výběru dějepisného učiva,
  • uplatnění zásad kurikulární reformy
  • v neposlední řadě sledování atmosféry a potřeb současného školství.

PŘEDPOKLADY: Absolvování teoretické přípravy v programu předmětu Didaktika dějepisu (1)

GARANT: PaedDr. Helena Východská

ZPŮSOBILOSTI: Student(ka)

  • prokáže schopnost vhodného výběru kritérií pro didaktickou vnitřní i vnější analýzu
  • uplatní správné a osvojené  didaktické pojmosloví při sledování vyučovacího procesu a následné didaktické analýze
  • argumetuje osobní pojetí v rozboru a hodnocení vyučovacího procesu dějepisu na ZŠ a SŠ

POŽADAVKY

  • didaktická analýza náslechových hodin v požadované písemné formě, formulář je přiložen pod názvem SAMOSTATNÁ PRÁCE.
  • ústní (individuální, eventuelně skupinová) konzultace s vyučujícím didaktiky dějepisu nad výsledky rozboru hodin náslechové praxe.

KHI/PRAXE, Předmětová praxe

CÍLE: Orientovat studenta na uplatnění moderního přístupu k:

  • výběru dějepisného učiva
  • uplatnění didaktických aktivizačních metod
  • rozumnému uplatnění zásad kurikulární reformy
  • vnímání atmosféry a potřeb současného školství 

PŘEDPOKLADY: Absolvování teoretické přípravy v programu předmětu Didaktika dějepisu (1,2,3,4) 

GARANT: PaedDr. Helena Východská

ZPŮSOBILOSTI: Student(ka)

  • prokáže schopnost vhodného výběru dějepisného učiva ve vytčených tématech
  • uplatní vlastní didakticky přesvědčivou metodiku ve vyučování
  • argumentuje rozumné uplatnění zásad kurikulární reformy ve vlastním plánu výuky
  • prokáže schopnost didaktické analýzy vlastního výkonu ve výuce
  • vystihne osobní pojetí současných problémů ve vyučování dějepisu na ZŠ a SŠ 

POŽADAVKY:

  • vyhodnocení výsledků výstupové praxe na ZŠ a SŠ v pedagogické dokumentaci.
  • tvorba a vhodná argumentace k obsahu vlastních pedagogockách příprav na vyučovací hodiny dějepisu.
  • zařazení vyučovaných témat a samostatně formulovaných edukačních cílů do souvislosti s moderními požadavky na výuku dějepisu.  

Podpůrné materiály (nejen) pro studenty