Studijní opory
Ani výuka nejstarší historie (o té moderní ani nemluvě) se neobejde bez moderních výukových pomůcek a studjních opor. Koneckonců jsou všestranně výhodné: jak pro učitele, kteří mohou zcela konkrétně zadat a následně vyžadovat prostudování či zpracování zcela určitých materiálů, tak především pro studenty, kteří najdou (téměř) vše pro své studimu na jednom místě.Pro studenty všech kategorií a skupin připravili učitelé Katedry historie velkou řadu kursů v systému Couresware, pro studenty kombinovaného či jinak nekontaktního studia jsou přpraveny e-learningové kursy v systému Moodle. Závěrem drobná rada pro uživatele: vždy je vhodné být přihlášen. Pro e-learning je to dokonce nutné, pro CW toliko důrazně doporučené. Svět elektronické výuky Vás očekává. Račte vstoupit: zde Courseware / tam E-learning.
Kombinované studium
CÍLE: Forma náslechové praxe zatím nestaví před studenty nijak zásadní úkoly ve smyslu vlastní usilovné přípravy a následné realizace výuky. Kurz je orientován především na analytické pozorování. Pozornost studenti soustředí na:
- sledování a hodnocení vyučovacích a učebních metod, a to především s ohledem na aktivizační a moderní přístup,
- sledování výběru dějepisného učiva,
- uplatnění zásad kurikulární reformy
- v neposlední řadě sledování atmosféry a potřeb současného školství.
PŘEDPOKLADY: Absolvování teoretické přípravy v programu předmětu Didaktika dějepisu (1)
GARANT: PaedDr. Helena Východská
ZPŮSOBILOSTI: Student(ka)
- prokáže schopnost vhodného výběru kritérií pro didaktickou vnitřní i vnější analýzu
- uplatní správné a osvojené didaktické pojmosloví při sledování vyučovacího procesu a následné didaktické analýze
- argumetuje osobní pojetí v rozboru a hodnocení vyučovacího procesu dějepisu na ZŠ a SŠ
POŽADAVKY
- didaktická analýza náslechových hodin v požadované písemné formě, formulář je přiložen pod názvem SAMOSTATNÁ PRÁCE.
- ústní (individuální, eventuelně skupinová) konzultace s vyučujícím didaktiky dějepisu nad výsledky rozboru hodin náslechové praxe.
KHI/PRAXE, Předmětová praxe
CÍLE: Orientovat studenta na uplatnění moderního přístupu k:
- výběru dějepisného učiva
- uplatnění didaktických aktivizačních metod
- rozumnému uplatnění zásad kurikulární reformy
- vnímání atmosféry a potřeb současného školství
PŘEDPOKLADY: Absolvování teoretické přípravy v programu předmětu Didaktika dějepisu (1,2,3,4)
GARANT: PaedDr. Helena Východská
ZPŮSOBILOSTI: Student(ka)
- prokáže schopnost vhodného výběru dějepisného učiva ve vytčených tématech
- uplatní vlastní didakticky přesvědčivou metodiku ve vyučování
- argumentuje rozumné uplatnění zásad kurikulární reformy ve vlastním plánu výuky
- prokáže schopnost didaktické analýzy vlastního výkonu ve výuce
- vystihne osobní pojetí současných problémů ve vyučování dějepisu na ZŠ a SŠ
POŽADAVKY:
- vyhodnocení výsledků výstupové praxe na ZŠ a SŠ v pedagogické dokumentaci.
- tvorba a vhodná argumentace k obsahu vlastních pedagogockách příprav na vyučovací hodiny dějepisu.
- zařazení vyučovaných témat a samostatně formulovaných edukačních cílů do souvislosti s moderními požadavky na výuku dějepisu.